Digital Portofolio

Το ψηφιακό Χαρτοφυλάκιο

Είναι ένας ψηφιακός φάκελος που στο περιεχόμενο του συγκεντρώνεται το σύνολο των επίσημων, εγγράφων, εργασιών, παρουσιάσεων, αρχείων φωτογραφιών, βίντεο και ήχου, ενός ατόμου ή ενός οργανισμού, με στόχο την παρουσίαση της καλύτερης δυνατής εικόνας τους σε ψηφιακή μορφή. Πρόκειται για ένα εργαλείο όπου το ψηφιακό του περιεχόμενο που λειτουργεί ως παρουσίαση, γίνεται εξαιρετικά δημοφιλές στον ψηφιακό κόσμο, λόγω της ευκολίας διαμοιρασμού του στο διαδίκτυο, τόσο μέσω κοινωνικών δικτύων, ιστοσελίδων όσο και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Έτσι, τόσο η ευελιξία, όσο και οι ποικίλοι τρόποι εφαρμογής του, το έχουν αναγάγει σε ένα πραγματικά χρήσιμο εργαλείο στον ψηφιακό κόσμο. Συγκεκριμένα:

Όλο και περισσότερες εταιρείες για ορισμένες θέσεις εργασίας ζητούν από τους υποψηφίους να δουν το ψηφιακό χαρτοφυλάκιό τους, ως τρόπο αξιολόγησης των ικανοτήτων τους και ως συμπλήρωμα του Βιογραφικού τους Σημειώματος, έτσι ώστε ένα καλό ψηφιακό χαρτοφυλάκιο να μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ των υποψηφίων.

Επίσης, εντός των επιχειρήσεων είναι όλο και πιο συνηθισμένο για τις εταιρείες να παρουσιάζουν τα χαρτοφυλάκιά τους προκειμένου να αποκτήσουν πελάτες ή να παρουσιάσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.

Αλλά και στο διεθνή χώρο της εκπαίδευσης, τα χαρτοφυλάκια εμφανίζονται αφενός ως εργαλεία μάθησης που παρέχει ο καθηγητής στον μαθητή, αφετέρου ως μέτρο αξιολόγησης που περιέχει το έργο ενός μαθητή και που σε ορισμένες περιπτώσεις έρχεται να αντικαταστήσει τις εξετάσεις.

Οι 4 συνηθέστερες μορφές ψηφιακού χαρτοφυλακίου

1. Ιστοσελίδα χαρτοφυλακίου

Ο δικτυακός τόπος portfolio αποτελεί ένα διαδραστικό βιογραφικό σημείωμα, αλλά με περισσότερο χώρο για να παρουσιάσετε το ταλέντο, τις δεξιότητες και την εμπειρία σας. Υπάρχουν δύο βασικοί (υπο)τύποι ιστοσελίδων χαρτοφυλακίου:

One-pager Digital Portfolio

Οι ιστότοποι χαρτοφυλακίου μίας σελίδας, συμπυκνώνουν τα πάντα σε μία μόνο σελίδα: εισαγωγή (βιογραφικό), προσωπικές πληροφορίες/πληροφορίες επικοινωνίας, ιστορικό καριέρας, δείγματα εργασίας, εικόνες κ.λ.π.

Δομημένο Ψηφιακό Χαρτοφυλάκιο

Ο δομημένος διαδικτυακός τόπος χαρτοφυλακίου έχει ξεχωριστή σελίδα για κάθε ενότητα πληροφοριών. Μια αρχική σελίδα με τη σύντομη εισαγωγή σας, μια σελίδα σχετικά με τη δουλειά σας, μια σελίδα επικοινωνίας και ξεχωριστές σελίδες για τα έργα σας ή τις κατηγορίες που έχετε για τη δουλειά σας.

2. Χαρτοφυλάκια PDF (διαφάνειες ή έγγραφα)

Αν και οι ιστότοποι χαρτοφυλακίων γίνονται το νέο πρότυπο, τα χαρτοφυλάκια PDF, PPT ή εγγράφων κειμένου, εξακολουθούν να είναι αποδεκτά και χρηστικά. Πολλοί άνθρωποι τα χρησιμοποιούν από συνήθεια ή επειδή τους διευκολύνει να τα εκτυπώσουν. Τέτοια χαρτοφυλάκια έχουν πολύ απλή δομή: Εξώφυλλο με το όνομα, τον τίτλο και τα στοιχεία επικοινωνίας σας. Πίνακας περιεχομένων. Εισαγωγή/Σελίδα περιγραφής. Έργα, δείγματα, παραδείγματα.

3. Χαρτοφυλάκια κοινωνικής δικτύωσης

Αφορά την χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αντί για χαρτοφυλάκιο. Αν και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι ένα σημαντικό εργαλείο για πολλούς επαγγελματίες, σε ένα πιο επαγγελματικό περιβάλλον δεν προτείνονται. Όταν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι αφιερωμένα στη δουλειά σας, σε αυτή την περίπτωση, μπορείτε να το συμπεριλάβετε στην αίτησή σας ή να τα συνδέσετε από το LinkedIn σας. Σε κάιε άλλη περίπτωση κρατήστε το χωριστά από το χαρτοφυλάκιό σας. Η αποστολή ενός συνδέσμου Instagram ως χαρτοφυλάκιό σας, δημιουργεί κακή πρώτη εντύπωση.

4. Αποθηκεύσεις στο Cloud ως χαρτοφυλάκιο

Είναι "απαγορευτικό" και ίσως πολύ γενναιόδωρο να τα ονομάσουμε χαρτοφυλάκια. Πρόκειται για φακέλους του Google Drive με αποθηκευμένα δείγματα δουλειάς σε αυτούς. Αποτελούν, μια "τεμπέλικη" λύση που θα δημιουργήσει μια κακή εντύπωση. Αν και δεν είναι καθόλου κακό το να αποθηκεύετε τη δουλειά σας σε αποθηκευτικούς χώρους cloud, απλά μην το αποκαλείτε χαρτοφυλάκιο, γιατί δεν είναι. Είναι δύσκολο να πλοηγηθείτε, η προσβασιμότητα είναι πάντα ένα πρόβλημα με αυτά, και δεν λένε απολύτως τίποτα για την προσωπικότητά σας, εκτός κι αν απαιτείται να παρουσιάσετε τη δουλειά σας με αυτόν τον τρόπο. Επομένως, αποφύγετε να στείλετε έναν σύνδεσμο Drive αντί για έναν σύνδεσμο χαρτοφυλακίου.

Συμβουλές για τη δημιουργία ψηφιακού χαρτοφυλακίου

Να είστε επιλεκτικοί: ο στόχος ενός ψηφιακού χαρτοφυλακίου δεν είναι να συσσωρεύσετε όσο το δυνατόν περισσότερο περιεχόμενο, αλλά ένα αντιπροσωπευτικό μέρος, το καλύτερο από το έργο σας, ώστε να είναι καλής ποιότητας παρά ποσότητας.

Προσαρμόστε το στον αποδέκτη: αν θέλετε το χαρτοφυλάκιό σας να έχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, σχεδιάστε το πάντα με γνώμονα το κοινό στο οποίο πρόκειται να απευθυνθείτε, τι αναζητάτε και πώς μπορείτε να προκαλέσετε μια καλή εικόνα σε αυτό.

Συμπεριλάβετε τα στοιχεία επικοινωνίας: θα είναι ανώφελο να έχετε δημιουργήσει καλή εντύπωση με το χαρτοφυλάκιό σας αν δεν υπάρχει τρόπος να σας εντοπίσουν και μάλιστα στο ψηφιακό περιβάλλον όπου οι πληροφορίες διαδίδονται πολύ πιο γρήγορα, οπότε πρέπει πάντα να συμπεριλαμβάνετε το τηλέφωνό σας, το mail σας, τα κοινωνικά σας δίκτυα και άλλες σχετικές πληροφορίες.

Αναζητήστε μια πλατφόρμα που προσφέρει εργαλεία υπεύθυνου σχεδιασμού, ώστε να προσαρμόζεται βέλτιστα σε όλους τους τύπους συσκευών (κινητά, tablet ή pcs).

Ακολουθήστε τους κανόνες γραφιστικής σχεδίασης και του σχεδιασμού ιστοσελίδων. Είναι σημαντικό να αφήνετε κενά και να χρησιμοποιείτε γραφικά (που ελαφρύνουν το περιεχόμενο) και να χρησιμοποιείτε μια παλέτα χρωμάτων που είναι ομοιόμορφη.

Ενσωματώστε ένα βίντεο καλωσορίσματος το οποίο να δημιουργεί εμπιστοσύνη και να προσφέρει μια πιο ανθρώπινη εικόνα.

Πραγματοποιήστε τις ενημερώσεις σε τακτική βάση, ιδανικά κάθε μήνα ή κάθε τρίμηνο και διαγράψτε όλο το παλαιό ή ξεπερασμένο περιεχόμενο.

Χρησιμοποιήστε το SEO για να αυξήσετε την εμφάνιση στις αναζητήσεις.

Προσθέστε μαρτυρίες και κριτικές. Ακριβώς όπως όταν εξετάζετε κριτικές για να μάθετε αν ένα προϊόν συνιστάται ή όχι, μπορεί να είναι πολύ χρήσιμο να συγκεντρώσετε θετικές αξιολογήσεις για να χτίσετε εμπιστοσύνη μεταξύ των δυνητικών εργοδοτών.

Ποιος και γιατί χρειάζεται έναν ιστότοπο ψηφιακού χαρτοφυλακίου;

Όσοι επιθυμούν να παρουσιάσουν διαδικτυακά την εργασία τους, χρειάζονται έναν ιστότοπο χαρτοφυλακίου, ώστε να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό, να επιδείξουν τη δημιουργικότητά τους, να δημιουργήσουν αξιοπιστία και να διασφαλίσουν ότι οι άνθρωποι μπορούν να τους ανακαλύψουν χρησιμοποιώντας ένα χαρτοφυλάκιο ιστότοπου.

Τέτοιες κατηγορίες επαγγελματιών μπορεί να είναι:

Σχεδιαστές ιστότοπων, προγραμματιστές, γραφίστες, 3D Artists, Ψηφιακό μάρκετινγκ, καλλιτεχνικό σχέδιο, φωτογράφοι, βιντεογράφοι, μοντέρ βίντεο, συγγραφείς, διακοσμητές εσωτερικών χώρων, αρχιτέκτονες, κατασκευαστές σπιτιών, ιδιοκτήτες εστιατορίων, καλλιτέχνες, μοντέλα.

Παραδείγματα & Οδηγίες Δημιουργίας Ψηφιακού Χαρτοφυλακίου

Ακολουθούν σύνδεσμοι που μπορείτε να βρείτε παραδείματα και οδηγίες για να δημιουργήσετε το ψηφιακό σας χαρτοφυλάκιο:

e-Portfolio example

Καθώς και εξωτερικοί σύνδεσμοι:

Παραδείγματα Διαδραστικού Ψηφιακού Χαρτοφυλακίου από PDF

A guide to creating your PDF portfolio

Digital Portfolio Examples

Student Portfolio – Examples

Portfolio Template Vectors

© Copyright 2023 by Σταματίου Μαρία ΠΕ80. All Rights Reserved.